Week 3 + 4 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van lisanne barendsma - WaarBenJij.nu Week 3 + 4 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van lisanne barendsma - WaarBenJij.nu

Week 3 + 4

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg lisanne

24 Juni 2013 | Israel, Jeruzalem

Sjalom iedereen,

Sorry voor het lange wachten maar ik had in de tussen tijd geen andere computer. Nu heb ik weer een computer gekregen dus ik kan er weer tegen aan!!

Noui veen lees plezier :)

Week 3:

In week 3, ben ik heel veel de muur op geweest. Dit vind ik echt heerlijk om te doen als ik vrij ben in de ochtend. Het is een gave tijd om te doen en je leert veel nieuwe mensen kennen! In de middag heb ik vaak gewerkt en ben ik soms naar gerrit en martie's huis geweest.
Woensdag middag ben ik naar het museum Gush Kativ geweest. Dit was heel indrukwekkend. Ik kan nog steeds niet geloven, dat je eigen volk je weg haalt uit je eigen huizen! Woensdag avond ben ik naar de light show geweest! Dit was in de oude stad en het was geweldig :)!!
De shabbat had ik die vrijdag bij koen en joeky gevierd! Dit was super gezellig :) IK voel me daar zo thuis en het eten was ook heerlijk!
De Shabbat zelf heb ik heel rustig gevierd en ben ik in de avond wat gaan drinken in de stad!
De zondag ben ik naar Nati geweest, met verschillende mensen! Nati is een goede vriend van mij en woont in Samaria in een nederzetting! IK had hem al 3 maanden niet meer gezien, dus ik vond het heel erg fijn om hem weer te zien!

Deze week had ik veel gewerkt, maar het werk gaat steeds beter en krijg het steeds meer door! Alleen het zwemmen met de clienten vind ik nog lastig. Ik moet even door krijgen hoe ik hun het beste kan vast houden. Maar het werk vind ik leuk. Ik heb leuke collega's en kan ook veel lachen op het werk.

Week 4:

In week 4 heb ik super veel gewerkt. Dit kwam omdat ik een paar dagen vrij had genomen en nog een paar vrijwilligers hadden vrij! Dus ik moest 3 diensten in 2 dagen doen en nog 1 dag van 12 uur! Maar ik had voor ogen dat Arjanne woensdag zou komen! Dus ik heb die dagen daarvoor hard gewerkt! Woensdag kwam arjanne en ik wachtte haar op bij gerrit en martie!! In de middag ging zij naar de kotel en ben ik naar een messianse kibouts geweest! Deze is vlakbij jerusalem! Nou ik weet waar ik mijn bruiloft ga houden en dat is daar :) Want wat is het daar mooi zeg!! Echt geweldig! Ik denk dat ik daar vaker naar toe ga! Alleen maar om lekker uit te rusten en van de natuur te genieten! In het einde van de middag ben ik naar Arjanne terug gegaan en zijn we ergens wat gaan drinken en wat gaan eten! Dit was zo gezellig en we hebben er echt van genoten! Daarna ben ik weer terug naar huis gegaan! Want ik moest de volgende dag weg op een uitje met de clieten naar het noorden in Israel! We zijn daar creative workshops gaan doen en daarna ergens wat gaan eten. Ik had in de avond nog een avond dienst! Na mijn avond dienst heb ik mijn spullen gepakt en ben ik naar Arjanne gegaan om daar mijn weekend te houden.
Vrijdag zijn we de muur opgegaan en dit was weer geweldig! In de middag zijn we naar de markt geweest om onze eigen spullen voor de shabbat te halen! Daarna zijn we de winkels door gelopen en ergens even wezen eten! In de avond zijn we naar de kotel gegaan, het was daar een feest! We hebben zo erg genoten, als je op die plek bent dan voel je echt de aanwezigheid van God! Bij ons is de rust dag gewoon een rust dag, maar daar is het gewoon een feest, ze bidden en ze dansen en zingen! Echt geweldig om te zien!
Daarna zijn we samen de shabbat gaan vieren met eten! Was gezellig! De shabbat zelf zijn we in de ochtend naar jozef shullan geweest, ik begin me daag echt thuis te voelen! Het is echt een goede gemeente om naar toe te gaan. In de middag zijn we op het balkon gaan zitten en hebben we heerlijk gerelaxt! In de avond zijn we de stad in gegaan en zijn we lekker rond gaan kijken!Zondag was de speciale dag, we zouden de hele dag naar Nati gaan! We zijn met de bus naar hem toe gegaan en zijn we met hem verschillende plaatsen gaan bezoeken! Het was geweldig om bij hem te zijn! Het liefst zou ik elke dag daar willen komen, om gewoon te zien hoe ze daar leven! We hebben leuke dingen gedaan, dit was echt de leukste dag om mee te maken!
In de avond zijn we naar de kotel geweest, daar hebben we de week samen afgesloten, ik vond het heel moeilijk om te doen omdat ik haar heel erg zou gaan missen. Maar ik weet dat dit de weg is om te gaan voor mij. We hebben God bedankt voor deze week en zijn het daarna goed gaan afsluiten in een restaurant! Daarna heb ik afscheid van haar genomen en ben ik terug naar mijn eigen huis gegaan!

Het is hier geweldig, om in deze stad te zijn en te mogen weten dat God deze stad beschermt, maar ook lief heeft!

Lehitraot :) (doei)


  • 24 Juni 2013 - 10:21

    Marielle:

    Ha die Lies!
    Leuk verslag! Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar :)
    Je bent al aardig aam het settelen...:)
    Ik land morgen om 17.05 uur! Zal voor 20.30 uur wel in Jeruzalem zijn hoop ik.
    En dan krijg ik te horen wanneer ik moet werken, spannend hoor!
    We houden contact Lies!
    X mariel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lisanne

Hier ga ik mijn reisverslagen schrijven over mijn reis in Israel!

Actief sinds 12 Mei 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 5316

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 09 December 2013

Israel

Landen bezocht: