Week 2 in Jerusalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van lisanne barendsma - WaarBenJij.nu Week 2 in Jerusalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van lisanne barendsma - WaarBenJij.nu

Week 2 in Jerusalem

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg lisanne

08 Juni 2013 | Israel, Jeruzalem

Sjalom iedereen!

Hier is het verslag van week 2!

Heel veel lees plezier :)

Dag 1:
Dag 1 was op maandag, op maandag ben ik eerst gaan schoonmaken in het huis en heb ik in de middag gewerk. de dienst ging goed!

Dag 2: Deze dag was ik vrij en ging ik een rafka halen, dit is een ov zoals in nederland. hierop kan ik nog goedkoper reizen! Daarna ben ik naar de joodse markt geweest en heb boodschapen gehaald. Het is zo leuk om daar te zijn en het is goedkoper dan in een supermarkt! in de middag ben ik naar joeky geweest zij is nederlands en vrienden van mijn familie, Dit was heel erg gezellig en ben ik in de avond weer naar huis gegaan.
In de avond heb ik heerlijk gerelaxt!

Dag 3: op dag 3 ben ik met 3 andere huisgenoten een hiking toer gaan doen in de woestijn. We wilden naar Nahal dragot, maar daar zijn we nooit aangekomen. we gingen liften en dit duurde wel een uur totdat we eindelijk met een auto weg konden gaan. Ik ging voor de eerste keer liften en dit was een hele belevenis. Wel heel leuk om te doen. We gingen een andere hiking toer doen maar we hebben het niet helemaal gevonden. we hebben gelopen maar nooit het gevonden wat we wilden. Het was ontzettend heet en het was best zwaar. In de avond ben ik naar vrienden geweest en het was leuk om daar even te zijn.

Dag 4:
Deze dag heb ik gewerkt, we gingen naar het zwembad en dit was leuk om te doen. Ik vind het nog steeds wel lastig in het water en moet nog even er achter komen wat de handigste manier is. maar dit komt wel goed. Ik had een avond dienst dit duurde tot 20.30, ik ben daarna naar huis gegaan en ze hadden een heerlijke cheesecake gebakken dus dat was wel leuk thuis komen. Ik heb de rest van de avond heerlijk op het dakterras gezeten en genoten van het uitzicht, in de avond kan je de hele stad in licht zien. het is echt prachtig.

Dag 5:
Deze dag ben ik in de ochtend de stad in gegaan en ben ik langs vrienden geweest. In de middag moest ik werken tot in de avond.

Dag 6:
Vandaag ben ik in de ochtend naar jozef shullan geweest, dit is een messianse gemeente en het was leuk om daar te zijn. ik heb weer nieuwe mensen ontmoet. In de middag ben ik langs joeky en koen geweest en zijn we naar een pool geweest, die heb je hier veel. dit zijn water bronnen en je kan daar mikwa doen en lekker in zwemmen. Wij zijn naar een bron geweest in een grot en hebben daar lekker gezwommen. Later op de dag zijn we naar en keren geweest dit is een plaatsje in het dal bij mij. Daar hebben we wat gegeten en rond gelopen. In de avond ben ik naar huis gegaan. En nu heb ik een nacht dienst tot morgen ochtend.

Morgen ga ik met 2 huisgenoten naar dezelfde bron daar gaan we lekker zonnen en genieten van onze vrije dag. en in de avond gaan we naar een light festival in de oude stad. Dus dit beloofd een leuk dagje.

Ik heb meer het gevoel hier dat ik op vakantie ben dan dat ik echt werk.
Dat is wel een fijn gevoel :)

Nou Sjalom Sjalom. Lehitraot :) ( tot ziens )



  • 10 Juni 2013 - 22:42

    Geerine:

    Hi lieverd!!

    Leuk.zeg wat ik allemaal lees. Geniet ervan en heel veel sjalooom!!!
    Dikke kus van geer!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lisanne

Hier ga ik mijn reisverslagen schrijven over mijn reis in Israel!

Actief sinds 12 Mei 2013
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 5311

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 09 December 2013

Israel

Landen bezocht: