Over ander halve week naar Israel. - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van lisanne barendsma - WaarBenJij.nu Over ander halve week naar Israel. - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van lisanne barendsma - WaarBenJij.nu

Over ander halve week naar Israel.

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg lisanne

15 Mei 2013 | Nederland, Katwijk-Midden

Shalom allemaal,

Shalom betekent hoi in het Ivriet.

Over ander halve week is het zover, dan ga ik naar Israël voor 6 maanden. In die 6 maanden ga ik vrijwilligerswerk doen in Jerusalem.
Ik ga in Jerusalem met gehandicapte jongeren werken. De organisatie heet Shekel en heeft meerdere locaties in Israël.

Sinds ik in november ben afgestudeerd ben ik gaan zoeken naar een baan. Dit ging moeizaam en vroeg mij zelf af wat zal ik gaan doen. Ik dacht al sinds mijn studie om in Israël ergens vrijwilligerswerk te gaan doen, maar had dit even weggeschoven om te zoeken naar een baan. Toen het niet lukte met een baan ben ik toch maar gaan kijken voor vrijwilligerswerk. Uiteindelijk ben ik bij de organisatie HIP (het Israël project) aangekomen. Daar had ik contact mee opgenomen en zo ben ik bij Shekel aangekomen. Waarom ik voor Shekel heb gekozen is omdat dit toch met mijn werkveld te maken heeft. Ik ben voor Jeugdzorg afgestudeerd.

Ik kan niet wachten totdat ik ga. Ik geloof dat het een geweldige tijd wordt en dat ik veel nieuwe dingen ga leren en ontdekken.
Ik ga iedere week een weekverslag schrijven, zodat jullie mij kunnen volgen wat ik allemaal doe en meemaak.

Het volgende verslag is wanneer ik ben aangekomen, dat zal rond 30 mei zijn!

Shalom Shalom! (dat betekent doei in het Ivriet).

  • 15 Mei 2013 - 15:01

    Anniek En Thamara :

    Leuk om te lezen Lisanne!! Wijk kunnen ons dat heel goed voorstellen!!
    We wensen alle goeds toe en haShem gaat met je mee!! ;-)
    Tot ziens in Jeruzalem!
    Anniek en Thamara

  • 15 Mei 2013 - 16:46

    Eddie:

    Yo G,

    Wzzp, dit is je boy Eddie!
    Ik wil je hierbij alvast een hele fijne reis naar en een gezegende tijd in Israel toewensen!

    Groetjes,

    Eddie:-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lisanne

Hier ga ik mijn reisverslagen schrijven over mijn reis in Israel!

Actief sinds 12 Mei 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 5319

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 09 December 2013

Israel

Landen bezocht: