7 maanden in Israel - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van lisanne barendsma - WaarBenJij.nu 7 maanden in Israel - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van lisanne barendsma - WaarBenJij.nu

7 maanden in Israel

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg lisanne

25 Februari 2015 | Israel, Jeruzalem

Shalom lieve mensen,

Dit is eigenlijk mijn eerste blog voor dit jaar.
Dit komt doordat ik heel druk ben met werk en leuke dingen doen in dit mooie land.

Oke hier ga ik dan maar beginnen.
7 maanden begon mijn reis naar Israel weer, vorig jaar 6 maanden en nu zou ik weer gaan voor 8 maanden. Ik kon Israel maar niet uit mijn hoofd zetten na dat ik er 6 maanden had gewoond. Ik had ontzettend heimwee en wilde weer heel graag terug. Gelukkig wilde mijn oude organisatie waar ik vorig jaar had gewerkt mij ook graag terug. Maar dan nu op een meiden groep.

Toen ik weer aan kwam in september 2014, het voelde dat ik weer thuis kwam. En het was ook zo ik was weer thuis voor een lange tijd.
In september ben ik begonnen op de nieuwe groep. Het werk was gelijk leuk en genoot ontzettend en dat doe ik nog steeds.

In september was het Rosh Hashana en dat heb ik gevierd op een strand met een vriendin. Op Yom Kippur was ik thuis en heb ik gevast en het was geweldig om te zien dat er geen auto's mochten rijden en iedereen liep op de straten. Dat was een geweldige ervaring. Ook Succot was super leuk, een vriendin kwam langs uit Nederland en we hebben toen rond gereisd. Dit was een leuke tijd.

Voor de rest gaat het leven heel goed, ik geniet elke dag en ik heb goed nieuws ik ga blijven tot na de zomer. Ik kan het land niet verlaten. Ik geloof dat God mij hier heeft gezonden met een reden en dat dit het land is waar ik moet gaan wonen en de mensen moet gaan dienen.

Volgende week is het purim en dat ga ik natuurlijk vieren met vrienden.
Daarna kom ik even terug in Nederland voor mijn familie, want na 7 maanden wil je toch wel even naar je thuisland toe om je familie en vrienden weer te zien.

Ik ga proberen om nog vaker te schrijven maar ik ga niets beloven.

Lehitraot (doei)

Lisanne

  • 25 Februari 2015 - 12:27

    Marielle:

    Hai Lies,

    Wat een goed nieuws!! Leuk hoor... Blijf je dan op dezelfde groep?

    Liefs,
    Mariel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lisanne

Hier ga ik mijn reisverslagen schrijven over mijn reis in Israel!

Actief sinds 12 Mei 2013
Verslag gelezen: 1205
Totaal aantal bezoekers 5292

Voorgaande reizen:

27 Mei 2013 - 09 December 2013

Israel

Landen bezocht: